donderdag 11 juli 2013

10 juli, afscheid van Duvel en Dieuwke

Vanmorgen heel vroeg wordt Duvel opgehaald. Hij zal door het leven gaan als Finn.
 Nog even in het lekkere mandje. Ik pas er nu precies in.
 Het formulier van de Raad van Beheer even invullen.
Oooooooooooooooooo, wat is hij lieieieieffffffffffffffff..... 
En dan eindelijk is het zo ver. Alstjeblieft, zorg goed voor deze mooie lieve jongen.



Al snel is ook de nieuwe familie van Dieuwke er. Dieuwke zal vanaf nu door het leven gaan als Fyra.

 Hier is ze dan. Eindelijk is ze van jullie. Heel veel geluk met deze hartedief.  Lieve Fyra. Je was mijn kleine filosoofje die op een afstandje alles bekeek. Soms met kattengedrag.....aanvallen vanuit hinderlaag...springen op de krabpaal. Het ga je goed lieve meid.

 En toen was er nog maar één
.Direct veranderde het gedrag van Donja. Ze wilde niet meer in de ren nu ze alleen was. Uiteraard heeft ze daar nog wel even in gezeten, maar ze was er niet blij mee. Lekker op de bank bij je liggen en achter je aanlopen is veel leuker. En tja, toen ik de trap af kwam zag ik dat Donja al de trap op kan lopen. Ze zat op het derde treetje, en kwam nog verder naar me toe. Ook naar beneden was geen probleem voor haar.
 We moeten een ritje maken met de auto. Door alle korte ritjes die we gemaakt hebben de laatste weken is de roetfilter vies ;) Dus Donja in de reisbench. Ze vond het niet leuk de eerste minuten maar daarna lag ze er rustig in. Toen de filter weer schoon gereden was maar even een mooi weiland gezocht.
 Wat zijn dat voor beesten zeg! Wat een joekels.
 Spelen met mamma en met Nora is erg leuk.
 Joehoe!!!!!!!! Scheuren door het weiland.

Poeh zeg wat is het warm, even uitrusten in de schaduw.

En dan gaat Donja ook nog mee naar een verjaarsvisite. Alleen thuis laten is geen optie dus gaat ze lekker mee. Op de valreep nog even kennismaken met witte herder Kayan. Donja vindt Kayan wel indrukwekkend maar is niet echt bang.
  Kayan vind dat kleine ding wel grappig, maar meer dan snuffelen doet hij niet.
 Toch wel een beetje spannend. Snel veilig tussen de voeten kruipen.

1 opmerking:

  1. Ik hoorde net van me moeder dat zij Donja vast heeft gehouden. En jij had er een foto van gemaakt?
    Zou je die naar mij toe willen sturen, want dat moeten we natuurlijk zien, mijn moeder met een pup in haar handen. :)

    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Van diverse mensen hoorde ik dat er geen reacties geplaatst konden worden.
Ik hoop dat het nu wel gaat.